Breithorn, tavamarsruut (SSW)

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
F
Penniini Alpid
30.07.2010
01.08.2010
  • Hedi Peterson (Jõudis kõrgusele: 4165m)
  • Merili Simmer (Jõudis kõrgusele: 4165m)
  • Piret Värnomasing (Jõudis kõrgusele: 4165m)
Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
kerge
Lumi-jää
685m viimasest tõstukijaamast, 2115 meetrit Cervinia külast, kust marsruuti alustasime.
Ilmastikutingimused olid väga head, päike, pilvitus, sademeteta, kerge tuul.
Alustasime marsruuti 30.07 Cerviniast, 2050m, ning liikusime tõstukiga esmalt Plain Maisoni, 2555m, ja veetsime seal öö. Hommikul pakkisime seljakotid kokku ning liikusime tõstukiga Testa Grigriani (Platoo Rosa), 3480m. Jätsime suured seljakotid sinna ning liikusime väikeste tipukottidega edasi. Vöösüsteemid ja kassid olid seljas/jalas kuid köide ei pannud end. Esmalt liikusime mööda hooldatud suusanõlvade ääres olnud jalgrada (me ei olnud ainukesed, kes sellest jaamast tippu läksid). Suusarajad viisid liustikuplatoole 3800m kõrgusel ning sealt edasi viis lai käimisrada Breithorni suunas. Liikusime  kasutades käimiskeppe rahulikus tempos, platoole jõudmiseks kulus 2h. Tipp ise on lumenõlv, keskmiselt 35k raadise nurgaga. Viimase osa tippu minekust (50min, umbes 3950m pealt) kasutasime julgestuseks kirkasid ning olime köies. Ületasime kaks lumesilda kuid üldiselt oli marsruut ohutu ning liiguti ka ühekaupa.  Tipus veetsime umbes 30 minutit, tegime kohustuslikud pildid Matterhorni taustal, tarbisime oma tipunäksid ja tee ning liikusime alla. Alla minnes uudistasime ka Kleine Matterhorni sisemuses ning laskusime pealelõunaks tagasi tõstukijaama ning ööbisime sealsamas ning lõpetasime marsruudi alla Cervinias järgmiseks keskpäevaks.