Zapah Vetra (6b, 250 m)

Kaljumarsruut
250 m
Selge, päikseline, tuuline

Video, pildid ja muljed...

Viibides perioodil 22. juuli kuni 22. august Bezengi alpilaagris, õnnestus mõnedel puhkehetkedel ning alpinistlikeks marsruutideks liialt ebastabiilse ilmaga päevadel vormi hoidmiseks uurida laagri lähedal olevaid sportronimise võimalusi. Kuigi teadsin juba eelmisest korrast (2015 suvi), et baaslaagrist kõigest mõne minuti jalutuskäigu kaugusel on mitmeid lühemaid sport-radasid, tuli meeldiva üllatusena, kui võimalusterohke antud piirkond tegelikult on, pakkudes kvaliteetset ronimist nii ühe köie pikkustel radadel kui ka põnevatel multipitch marsruutidel.

Esimene multipitch-marsruut, mille koos Nastjaga kohe reisi alguses koostöö harjutamiseks läbisime, oli 10 köie pikkune Zapah Vetra (6b, 250 m)

R0–R1: «Аллея физкультурников». 5c, 25 m. Marsruudi algusest mööda suurt rohuga kaetud riiulit ja lihtsaid kaljusid üles-vasakule, jõudmaks marsruudi seinaosa alla.
R1–R2: «Террасы романтиков». 6a, 25 m. Jaamast üles-paremale üle väikse seinakese, traaversseerides seejärel kuni suure sisenurgani, mida mööda üles järgmise jaamani.
R2–R3: «Начало приключений». 6a, 25 m. Mööda positiivse kaldega slabi vasakule-üles, edasi mööda seina, kus on seeria riiulikesi. Nende kaudu suure rohuga kaetud riiulini, kus asub järgmine jaam.
R3–R4: «Откол». 6a, 25 m. Alguses üles mööda kaminat, edasi mööda kaldus riiulikestega seinaosa.
R4–R5: «Красноярские катушки». 6a, 25 m. Jaamast paremale-üles mööda slab'i, misjärel mööda seina suure rohuga kaetud riiulini, kus asub järgmine jaam.
R5–R6: «Камин». 5c, 25 m. Suurest kaminast veidi paremalt poolt ja seejärel mööda riiulikesi kuni järgmise jaamani.
R6–R7: «Плечо». Mööda lihtsat muruga kaetud nõlva 25 m kuni järgmise jaamani, mis paikneb suurest kaminast vasakul.
R7–R8: «Бастион». 6a, 25 m. Alguses mööda keskmise raskusega kaljusid, jõudes välja väikse karniisikeseni. Ületanud selle, jõuab järgmise jaamani suurel riiulil, vahetult enne suurt sisenurka.
R8–R9: «Ключ». 6b, 22 m. Mööda sisenurka, mis vaheldub sõrmelaiuse sisenurgapraoga, üles kuni tipuni. Siin lõpeb marsruudi tehniline osa ja võimalik on mööda tuldud teed alla laskuda (mugavam ja kiirem, kui kasutada 2 köit). Alternatiivselt võimalik veel veidi kõrgemale liikuda, et seejärel jalgsi alla laskuda.
R9–R10 Mööda lihtsat kaljureljeefi kuni platool paikneva suure kivini, kus paikneb järgmine jaam. Sealt saab laskuda jalgsi mööda murunõlvasid.

Kokkuvõttes tore marsruut kaljudel koostöö harjutamiseks. Väga ronijasõbralik poltimisstandard. Ühtlane ja nauditav ronimine, kusjuures tehniliselt kõige huvitavamad on viimased kaks köietäit.