FIRNi logo
vjoon

Matkavõistlus

Kui ma laupäeva õhtul kaheksaks Naagele jõudsin, täideti parasjagu liivaga
raskuskotte. Peakohtumik Heiki lubas siis minu pärimise peale
rajatutvustuse ka teha, kuna nii oli varem kokku lepitud. Kohal oli veel
üks võistkond (vist Koomaklubi), kes siis paele minu tulid tutvustust
kuulama. Heiki lubas teha lühidalt ja paari sõnaga, siiski kestis see nii
oma kolmveerand tundi  kuni tund. Rada tundus keeruline ja väga tehniline,
eriti päästetööde etapp, kuna sealseid asju me polnud eriti harjutanud.
Küsiti ja arutati palju, misjärel osade elementide läbimise viiside
otsustamine lükati järgmisesse päeva. Seega oli ööseks mõtlemist palju.
Hommikul ma kella üheksaks ei jõudnud, aga ülejäänud firnikad olid juba
kohal. Kella 10 paiku algas raja tutvustus kõikidele võistlejatele.
Hommikune loosiõnn naeratas mõlemale Firni võistkonnale ? Firn 2 startis
kolmandana, Firn 1 kuuendana. Kuna oli lubatud teiste võistlemist pealt
vaadata, siis lootsime, et sellest on abi (ja tegelikult oligi).
Firn 1 võistles päästetööde etapil kolmandana. Margitiga arutasime, kuidas
oleks kiireim viis teha kanderaami ja kokkuvõttes see vast toimiski, sest
minu teada ei olnud keegi meist kordagi varem kanderaami teinud ja et
esimesel korral kulus selleks ca 12 minutit, on ju päris hea, eksole?
Kanderaam ei näinud küll ?korraliku? kanderaami moodi välja, aga
kokkuvõttes oli tarvitatav. Siis jooksime, kannatanu kanderaamil, umbes
400 m, misjärel pangast üles ja alla ka veel. Uuesti üles läksid kõik omal
jalal, Veronica asus uuesti kannatanu rolli alles laskudes, saades ?viga?
poolel teel alla. Hendrik läks saatjaks, et nad koos turvaliselt alla
jõuaksid. Kuna mul kadus üleval järg käest, mis köis kust läheb ja kust
see tegelikult minema peaks, mis järjekorras jne, siis seal läks päris
palju aega ja tehti palju lisatööd (minu kehva koordineerimise tõttu).
Õnneks oli teised meeskonnaliikmed minust targemad, said ise väga hästi
hakkama ja päästsid olukorra. Lõpuks laskusime ning selle etapiga oligi
kõik.
Vahepeal vaatasime kaljuetapil võistlejaid, teised said teada hulka
lihtsama viisi jõeületusel ülesõiduköie äratõmbamiseks, nii lihtsa, et ma
ei saanud sellest kogu võistluse jooksul aru, kui alles siis, kui Hendrik
selle mulle juba ei tea mitmendat korda üle seletas. Ka saime kasulikku
infot meie Firn 2lt. Nimelt on uus staatiline köis nii libe, et tavalisest
repsakast haarav seda kinni ei pea, kipub libisema. Soovitati linti ja see
töötas. Muud osad läksid ka kaljutrassil libedalt (ehk kiiresti),
kokkuvõttes 2. aeg võistkondade seas.
Seejärel oli aega muljete jagamiseks, autasustamiseks ning algaski
tagasitee Tartu. Pea kogu tee arutati ja analüüsiti võistlust, jagati veel
muljeid, aasiti teedel kihutavaid autojuhte, söödi rämpstoitu ja räägiti
asju, millest paluti antud kirjatükis vaikida.
Oli kasulik ja meeldiv võistlus ja seltskond oli ka väga vahva. Palju tänu
kõigile, kes olid nõus osalema (ja muidugi suured tänud ka juhendajatele
Andresele ja Priidule) ja ehk on järgmine aasta meeskonda/-i kergem kokku
saada.

Ragnar Kruusimaa

comments powered by Disqus


vjoon tag hjoon