Firni lahtised ronimisvõistlused 5. -6. juuni 1999 Karulas. Juhend.
Tehnilise kaljuronimisvõistluse juhend
Eesmärk ja ülesanded
Tehniliste oskuste kinnistamine ja tehnilise kiiruse viimistlemine.
Võistluste aeg ja koht
Võistlused toimuvad 5. juunil 1999. a. Viljandis Karula veskil algusega kell 12.00 .
Korraldus
Võistluste korraldus on kollektiivne (kohaletulnud võistlejad). Võistlused on köiskondadele (2 inimest köiskonnas). Paaride stardijärjekord loositakse. Esimene trassile mineja loositakse paarist.
Osavõtjad
Võistlus on lahtine. Osavõtja sugu ei määratleta. Osa võivad võtta need, kellel on vajalikud tehnilised oskused ja varustus.
Läbiviimine
Võistlused toimuvad ühes etapis: köiskond läbib etteantud raja aja peale, vead arvestatakse ajalise kaotusena (vt. Lisa nr. 1 Eksimuste arvestamise tabel). Järgmine köiskond stardib siis, kui eelmine on III jaamas.
Tehnilise trassi kirjeldus
Trassil luuakse viis (5) jaama.
I jaam asub kaevukaane (kanalisatsioonikaev) konksus. Esimene ronija suundub otse seinale – 1. nael on konksus – 2. naelaks on klemm - 3. naelaks on sarv (NB! Kasutada paela.) - ronija ronib tellisseinani ja sealt maha zhumaarilõik kitsast kaminast üles (köis on paigas, oma köit selleks ei kasutata) 4. nael on rippköie küljes kaminatorule luuakse II jaam.
Teine ronija korjab varustuse kokku ja läbib trassi ronides ning kamina zhumaariga ning järgmisena, II jaamast edasi, ronib tema esimesena.
II jaam asub kaminatorul, esironija vahetub. N&uum;üdne esironija laskub katusele, kasutab 1. naelana vihmaveetoru konksu 2. nael ja 3. nael on rippköiel, 4. nael on klemm enne jaama. III jaam luuakse aknale ukse kohal.
III jaamas aknaavas vahetub esironija. Esironija suundub üldjoontes “sarvede” poole. Teel sinna tuleb 1. nael klemmiga, 2. nael konksu, 3. nael klemmiga ja 4. nael “sarvele”(kasutada paela!). IV jaam luuakse konksu betoonnegatiivi alla müüri ja betooni piirile (betoonseina kõige alumisem konks). IV jaamast organiseeritakse laskumine V jaama. IV jaamas esimene vahetub ja esimesena laskub seega see, kes lahkus III jaamast viimasena. Laskumisköieks on seongu oma köis.
V jaam luuakse kaevukonksu.
Kokkuvõte trassist. I jaam – 4 naela –II jaam – 4 naela – III jaam – 4 naela – IV jaam – laskumine V jaama.
Nõuded
START
Köis on puhitult käes.
Võistlejad on vöösüsteemis ja varustus küljes.
Jaamaköis on võistlejal küljes.
Võistlejad seisavad stardipaigas (I jaam).
FINISH
V jaam loodud.
Mõlemad võistlejad on jaamas enesejulgestuses.
Köis on IV jaamast alla tõmmatud, st. mõlemad köie otsad on maas.
LASKUMINE
Köie võib alla heita alles siis, kui organiseeritakse laskumist.
Laskumisköie otsas peab olema sõlm.
Esimene laskub fikseeritud laskumisköiel (oma köis) kaheksa või plaadiga ja ülemise julgestusega.
Ülemine julgestus organiseeritakse samuti oma köiest.
Teine laskub kahekordsel köiel kaheksa või plaadiga, julgestuseks haarav sõlm.
Viimane laskuja eraldab köied eralduskarabiiniga.
Laskumisköis peab olema fikseeritud V jaama, köie allatõmbamisel üks ots fikseeritud.
Oma köis tuleb IV jaamast alla tõmmata, varustust (eelkõige jaamaköit) ei tohi üles jätta.
Laskumisel tuleb kasutada kindaid.
ZHUMAARIGA TÕUS.
Esimesel on alumine julgestus läbi naelte + haarav sõlm.
Teisel on ülemine julgestus.
Köis zhumaarilõiguks on lokaalne, mitte oma köis.
Zhumaari kasutavad tõusuks mõlemad.
JAAM
Jaam luuakse põhiköie jupist (Rudolf) kasutades surmasõlme kontrollsõlmega (sõlmedega).
Kontrollsõlmede arvu määrab ära see, millist surmasõlme modifikatsiooni kasutatakse.
Enne kasutamist on kohustuslik kontrollida jaama töökorras olekut.
NAELAD
Trassi kirjelduses ettenähtud naelte (klemmide ja tugipunktide: lokaalsed konksud, rippköied ja “sarved”) kasutamine kohustuslik.
Naelte kasutamise järjekord on kindlaks määratud trassi kirjelduses, järjekorra järgimine kohustuslik (ohutuse huvides).
JULGESTUS
Kaaslase julgestus läbi jaamakarabiini kohustuslik.
Lisajulgestusvõtted vabal valikul.
Kaaslase julgestamiseks tuleb kasutada kindaid.
Köis ei tohi maha või allapoole langeda (lubatud umbes meeter), peab olema julgestaja juures.
ENESEJULGESTUS
Enesejulgestus tehakse eranditult jaamaköiele.
Jaamades on enesejulgestus kohustuslik.
KÖIE ASEND
I jaamas – maas.
II jaamas – julgestaja juures.
III jaamas – julgestaja juures.
IV jaamas – julgestaja juures kuni laskumiseni, siis vöib laskumisköie koos sõlmega alla heita.
V jaamas maas.
KÄSKLUSED
Seongu enda kokkuleppel, eeldatav on üksteisest arusaam.
JUHEND
Juhendi lugemine k.a. lisa nr. 1 on kohustuslik.
VARUSTUS
Köis, vöösüsteemid (karabiinidega, kahe enesejulgestusotsaga), zhumaarid, kaheksad või plaadid, haaravad, pikendused, 2 julgestuskarabiini (muhviga), muhvita karabiine, kindad 2 Rudolfit (jaamaköit), klemmid.
Rudolfid ja klemmid saab Heili (Joms) käest. Köied on kas isiklikud või Firni omand, mida saab laenata.
Varustus peab olema piisav vastava trassi läbimises.
Garantiid
Võistlejad garanteerivad, et nende tehniline tase vastab trassi ohutule läbimisele.
Kohtuniku julgestus puudub.
Registreerimine
Osavõtjad peavad registreeruma tund enne stardi algust. Trassi läbimine on tasuta.
Arvestussüsteem
Võistluste jälgimine on kollektiivne (osavõtjad). Teekonna läbimist arvestatakse ajaliselt ja tehniliselt. Tehniline eksimus kajastub vastavalt eksimusele lisaaja liitmises vastavalt tabelile (vt. Lisa nr. 1).
Arvesse läheb mõõdetud ja arvutatud trassi läbimise aeg.
Autasustamine.
Kolme esimest köiskonda autasutatakse diplomitega.
Eksimuste arvestamise tabel
Lisa nr. 1
JAAM
Puudub kontrollsõlm
30 sek.
Jaam ei rakendu
30 sek.
Jaam ei tööta
30 sek.
VAHEPUNKTID
Vahepunkt jääb vahele
10 sek.
Klemm tuleb ära
30 sek.
Pael tuleb “sarvelt” ära
30 sek.
Vahepunkt ei tööta
10 sek.
KÖIS
Köie asumine üle meetri julgestajast allpool
10 sek.
Köie mahakukkumine
30 sek.
Köie kinnijäämine
20 sek.
HAARAV
Haarava puudumine
20 sek.
Haarava kinnikiilumine
10 sek.
JULGESTUS
Julgestuse puudumine
30 sek.
Liikuma hakkamine ilma julgestuseta
30 sek.
Julgestus tehtud mujalt kui jaamaköiest
20 sek.
Julgestus ei toimi (köielõtk)
30 sek.
ENESEJULGESTUS
Enesejulgestuse puudumine
30 sek.
Enesejulgestus mujal kui jaamas
20 sek.
VARUSTUS
Varustuse kaotamine
20 sek ühe eseme kohta
Varustuse puudumine
10 sek.
LASKUMINE
Laskumisköiel puudub sõlm
10 sek.
Laskumisköie otsad pole jaamas (köis pole alljaamas fikseeritud)
20 sek.
Eralduskarabiini puudumine
10 sek.
MUU EKSIMUS
Näit. Kandadest allpool rippuv seinavarustus
10 sek.
Muu eksimus
10 sek.
Kommentaar
Eksimused tekitavad niigi viivitusi, lisasekundid on lohakuse eest.
Vead tuleb parandada, näiteks puuduolevale varustusele tagasi järele ronida kõikide julgestusreeglitega vastavuses. Allakukkunud varustus on kaotsiläinud varustus (see, mis on maapinnale kukkunud).
Erilist tähelepanu tuleb pöörata julgestusele ja enesejulgestusele, oleks kena, kui selles vallas eksimusi poleks.
Juhendile ja Lisale nr. 1 liitub Lisa nr. 2, mis on käsitsi joonistatud skeem trassist, jaamadest ja vahepunktidest.